Строителни експерти искат да отпадне тунелът при Кресна
Браншови организации настояват за алтернативни и по-евтини варианти на трасето на магистрала "Струма"
13:28 | 24.04.14 г. 13![Строителни експерти искат да отпадне тунелът при Кресна](/media/files/resized/article/360x/not/not-found.jpg)
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
-
Световната банка: България вече е сред страните с висок доход
-
Китай е лидер в надпреварата за патенти, свързани с генеративен изкуствен интелект
-
Активността в сферата на услугите в САЩ се свива с най-бързи темпове от четири години
-
SOFIX отчете спад за деня, като акциите на "Химипорт" записаха най-голямо понижение
-
Странни кандидати влизат в предизборната битка във Великобритания
-
Германия ще изгражда национална зарядна мрежа за електрически камиони
-
Рискът от нов пожар в еврозоната се увеличава
-
Великобритания се превръща в сигурно убежище за инвеститорите, изплашени от хаоса във Франция
-
Германските фирми късат със следвоенното табу за доставки за отбранителния сектор
-
Гърция стана първата страна в ЕС, която въведе 6-дневна работна седмица
-
Светът има проблем за 91 трлн. долара и предстои труден избор
-
Мишката щракна в капана, или как работодателите се справят с имитиращите работа
Специални проекти виж още
Финанси виж още
-
SOFIX отчете спад за деня, като акциите на "Химипорт" записаха най-голямо понижение
-
Акциите на Wall Street почти не трепват след слабите икономически данни от САЩ*
-
Хедж фондовете са разпродавали акции с бързи темпове през юни
-
Спот етер ETF-ите може да получат зелена светлина още в средата на юли
-
Япония пуска в обращение нови банкноти с холограмни портрети
-
„Доверие ОХ“ ще затвори дъщерното дружество за производство на перилни и почистващи препарати
преди 10 години Камарата на строителите протестират, и с право, срещу този 15-километров тунел.Явно обаче не знаят, че в идейния проект за модернизация на ж.п. линията от Радомир до Гюешево и оттам за Македония също има предвиден такъв тунел - 14900 метра, след Жабляно. По същите екологични причини.А общият брой на тунелите в отсечката е 15. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Няма да имаме път до Сандански и след 10 години, а това ще рече 35 години след падането на Тодор Живков. Баси смотаната държава живеем.Ако някой е гледал по National Geographic Channel предаването за Мегаструктурите, е видял че за 3-5 години се вдигат съоръжения в пъти надхвърлящи един тунел или една магистрала.Просто държавицата (народа) не може да избере грамотни и знаещи хора. И да ги сложи да управляват такива неща. Баси лошия късмет имаме. Все у калта.Разходете се в кв.Манастирски ливади в София - има блокове, а няма пътища до тях. Кални коларски пътища има до тях. Баси смотаните управници имаме, просто да повърнеш. Във всяка една област където погледнеш е това. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Баси чета и не мога да повярвам: "За да се управлява едно такова тунелно съоръжение е необходимо да имаме система за управление на магистралите, както и да се мисли за пътната и пожарната безопасност и рисковете при аварии, посочват експертите." Значи в момента не се мисли... Господ да ни е на помощ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Именно, къде са бляли толкова години? Защо досега никой нищо не е казал, особено след като и 2008 е имало обсъждане. Днес искат да вдигат виадукти за 600 млн., вместо тунел за 1.1 млрд. Разликата е, че второто ще го строят чужденци, а нашите както казаха на пресконференцията в случая няма да е бг батко и братко, а ще е в немския. Целия проблем им е, че няма да са те изпълнители, което е подплатено и от гърба на Вожда. По простата причина, че вече така одобрен проекта е вързан с Лот 1, 2 и 4. В случая на неизпълнение духаме супата за кинтите за тях, както и при подобни неразбории нищо чудно да чакат мъгла и евентуално спиране на средства, след което да дойде победоносно на мостика и да рече - На комунистите им спряха пак парите, аз дойдох и ги пуснаха. А и къде ще ги пуснат - на касичките. Последните вместо да пикаят срещу вятъра защо не си договарят по-читав процент като подизпълнители? Те хората де що има протъркаха от Европата сума ти прагове да вземат те пая, сега тука що не са наши отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години По принцип за да е магистрала, както пишат долу, трябва тунел. Ако искаме да е евтино, и сега си има път и най-евтино излиза. Въпроса за мен е, че като знам как се поддържат, осветяват и вентилират тунелите у нас, ограничението в тунела ще е 80, а през половината време едната тръба ще е в ремонт, та ще е и 50 и ще стане 1.5 милиарда за беля на главата отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Толкова дълъг тунел се прави само в краен случай. Ама друго си е, на свинче звънче. Реално това е друг вариант на АЕЦ Белене - яко харчене на пари, без краен резултат - 10 години щял да се строи.. + още 5 сигурно.. и ще струва 2 пъти повече. Отделно, че ако въобще се направи ще трябват не знам колко си пари за активно поддържане - вентилация, осветление, видеоконтрол. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ако парите от Лот 3 не се загубят не мисля, че спирането на строежа, дори и в последния момент ще е проблем! Много по важно е всички да са убедени, че този вариант е целесъобразен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години По принцип безконфликтни и разделени от насрещното движение две ленти и аварийна в една посока се водят магистрала. Знам, че има някакви норми за наклон и острота на завоите, но съм ползвал отсечки на магистрали в Европа, където заради остри завои има ограничение от 80 км/ч.Сигурно господата предлагащи този вариант си имат някакви интереси, но на мен аргументите им звучат доста убедително. Аз лично не съм чел много убедителни аргументи за тунелите, но може и това да е моя грешка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Взе ми думите от клавиатурата, както се казва.Като пътен проектант мога да кажа, че съм достатъчно запознат с идейния проект и ако говорим за МАГИСТРАЛА, то 15-километровия тунел няма алтернатива. Всичко друго е път, пък ако ще и 16 лентов да е.Въпросът е, че при изграждането на такова сложно съоръжение, няма как посочените от теб мафиотчета и сателитчето им Тошко Тодоров да натопят гагата даже и като подизпълнители, понеже наши фирми не са и сънували технологичния режим по който трябва да се работи. Това е работа за японски, френски или немски фирми, изцяло с техен персонал и техника, а Симето, Никито и Тошето да седят отстрани и да гледат умно! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години А защо до момента подобна идея не е видяла бял свят? --------------------------------------------------------------------------------------Личният ми отговор е, че от тунел се краде много по лесно. Вече има доста примери за колко се строи магистрала на открито, и ако някой даде нереално висока цена ще бие на очи! Тунелът поради всякакви сложни геоложки проблеми може да струва безкрайно скъпо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар